Facebook Ads – unde apar anunțurile promovate pe Marketplace

Știai că în 2017, 88% din veniturile obținute din campaniile Facebook Ads au fost generate de pe telefoanele mobile? Spre deosebire de 2012, când platforma mobilă a reprezentat doar 11% din veniturile totale, alegerile din 2022 par să fie sigure pentru cei care vor să deruleze campanii pe Facebook.

Indiferent că vorbim despre publicitate Google Ads sau Facebook Ads, atunci când vrei să creezi o reclamă, trebuie să parcurgi o serie de pași esențiali, printre care se regăsește și stabilirea locului de plasare al anunțului. Se recomandă alegerea ținând cont de obiectivele campaniei și, mai ales, de formatul reclamei. Dacă ai ajuns la pasul acesta, vei descoperi că poți alege între două opțiuni:

Destinații de plasare automată (Automatic Placements) – anunțul tău va fi afișat automat către publicul țintă în locurile în care acesta navighează online, cu ajutorul algoritmilor Facebook.

Destinații de plasare manuale (Edit Placements) – în acest caz, există posibilitatea de a seta manual unde dorești să apară reclama, în funcție de obiectivele pe care le urmărești. 

FACEBOOK 

Fluxuri de știri (Feed News) –  Dacă alegi să plasezi anunțuri în fluxul de știri, utilizatorii țintă vor vedea reclamele în propriul feed, printre postările prietenilor sau pe paginile la care s-au abonat. Reclamele pot apărea atât pe desktop, cât și pe dispozitivele mobile. Unul dintre avantajele acestei plasări este că anunțul se îmbină cu alte postări fără a perturba experiența utilizatorului.

Coloana din dreapta (Right Column) – Dacă alegi să plasezi anunțul în coloana din dreapta, trebuie să știi că acest placement este disponibil numai dacă ai selectat opțiunea de anunț cu afișare pe desktop. Reclamele care vor apărea în Right Column nu pot fi afișate pe dispozitivele mobile. În plus, nu se vor integra în cadrul postărilor și se vor evidenția ca fiind publicitate plătită. 

Articole instantanee (Instant Articles) – Dacă alegi să plasezi anunțuri în acest placement, reclamele vor putea fi accesate numai prin intermediul aplicațiilor mobile. Când utilizatorul dă click pe un articol, acesta se deschide în aplicație și se situează de obicei între paragrafele unui text. Instant Articles este o nouă caracteristică Facebook, dezvoltată special pentru creatorii de conținut (site-uri de știri, bloggeri etc.). 

In-Stream Video – Acest tip de placement se recomandă mai mult campaniile video, unde reclamele cu o durată între 5 – 15 secunde sunt livrate utilizatorilor care consumă material video pe Facebook la intervale orare specifice.

INSTAGRAM 

Fluxuri de conținut – Dacă alegi să plasezi un anunț în feedul de pe Instagram, acesta va fi afișat publicului țintă printre postările altor utilizatori. Persoanele care vizitează această platformă pot vizualiza reclame atât pe desktop, cât și dispozitive mobile. Reclamele sunt recomandate atunci când au conținut vizual creativ. Reține că anunțurile de tip canvas și slideshow nu sunt eligibile pentru această platformă.

Povești (Stories) – Dacă alegi să plasezi reclame în Stories, acestea vor apărea în partea de sus a dispozitivului  mobil, iar dacă accesezi Instagram de pe un desktop, vor apărea în partea dreaptă.  Anunțurile se vor intercala cu poveștile postate de prieteni sau cu alți concurenți care utilizează aceeași metodă de promovare.

MESSENGER 

Începând cu 2017, puteți plasa anunțuri și în aplicația de Messenger. Reclama va apărea pe pagina de chat a utilizatorului între conversațiile cu alții. Prin promovarea Facebook Messenger, îți poți extinde acoperirea către persoanele care folosesc aplicația în mod regulat. Anunțurile sunt aceleași cu cele postate pe Facebook sau Instagram. Acest placement acceptă atât anunțuri clasice, cu o singură imagine, cât și anunțuri carusel, cu mai multe imagini. 

Pentru mai multe informații, consultați pagina de servicii Marketing Agrafa. Hai să vorbim! Ne găsești acum și pe Facebook.