Top 7 canale de marketing digital pentru afacerea ta
Marketingul digital presupune tehnici de utilizare a internetului pentru a ajunge la cât mai mulți consumatori. Este un domeniu vast, care cuprinde atragerea de noi clienți prin diferite canale precum: conținut, e-mail, platforme de căutare, social media și multe altele.
Știați că 72% dintre branduri sunt de părere că au o strategie de marketing digital de succes? Dacă te întrebi care este secretul din spatele unei campanii de marketing, trebuie să te asiguri că investești în cea mai bună tehnologie, că ții pasul cu noile tendințe și că angajezi oameni specializați. Însă cele mai multe firme își dau seama succesul obținut se datorează mai ales faptului că aleg să investească în canalele potrivite.
Ce este un canal de marketing?
Marketingul digital și canalele sale de publicitate sunt sisteme care ajută companiile să creeze și să transmită materiale de marketing pentru a crește vânzările și traficul pe site. În plus, cu ajutorul acestora, poți realiza multe alte obiective, în funcție de ceea ce se dorește. Atunci când identifică ce canale de marketing digital ar trebui să folosească, agenții de marketing și agenții de publicitate au un obiectiv comun: identificarea canalului care are cel mai bun ROI și comunică eficient cu clienții.
De ce este importantă înțelegerea diferitelor canale de marketing?
Înțelegerea importanței canalelor de marketing este un concept crucial în afaceri. Practic, acestea reprezintă vasul dintre tine și publicul tău. Canalele de marketing permit schimbul fără probleme de informații între brandul tău și cumpărătorii săi, oferind posibilitatea de a ajunge la cât mai mulți consumatori și de a extinde gradul de conștientizare a produsului și serviciilor oferite.
Acum că ai înțeles ce sunt aceste canalele de marketing digital și cât de importante sunt în dezvoltarea unei afaceri, ești pregătit să-ți promovezi produsele și serviciile abordând cele mai bune soluții? Dacă nu ești sigur încă de alegerile pe care trebuie să le faci, îți facem noi o scurtă prezentare a celor mai eficiente canale de marketing digital pentru atragerea clienţilor.
1. Marketing de site-uri web
Site-ul web este punctul central al tuturor eforturilor legate de marketingul digital. Este un canal puternic, eficient și reprezintă mijlocul necesar pentru execuția a numeroase campanii de marketing online. Un site web ar trebui să reflecte în mod clar și memorabil o marcă, un produs sau un serviciu. Trebuie să fie rapid și simplu de utilizat.
2. Publicitate Pay-Per-Click (PPC)
Publicitatea PPC permite agenților de publicitate să contacteze utilizatorii de internet prin reclame plătite pe o varietate de canale digitale. Specialiștii în marketing pot crea campanii de pay-per-click (PPC) pe Google, Bing, LinkedIn, Twitter, Pinterest sau Facebook și își pot afișa reclamele celor care efectuează căutări legate de produse sau servicii. Google Ads și Facebook Ads sunt cele mai importante platforme PPC.
În ultimii ani, publicitatea pay-per-click a devenit metoda preferată pentru creșterea ratei de conversie, deși, în mod evident, nu este la fel de ieftină precum utilizarea mijloacelor organice tradiționale, respectiv procesele SEO. În ciuda eficienței sporite, campaniile PPC trebuie analizate foarte atent pentru a se asigura că acele clicuri care trimit persoane către site-ul tău web vor duce și la vânzări, nu doar la trafic învechit. O strategie eficientă, care are un ROI pozitiv, poate crește semnificativ baza de clienți a unui site e-commerce.
3. Marketing de conținut
Marketingul de conținut este o abordare de marketing folosită pentru a atrage, a implica și a menține un public prin crearea și distribuirea de articole relevante, videoclipuri, podcasturi și alte forme de media. Această strategie creează expertiză, îmbunătățește recunoașterea mărcii și menține afacerea în fruntea concurenței la achiziționarea produsele sau serviciile pe care le oferi. Pentru a obține rezultate cât mai bune în rezultatele căutării pe internet, trebuie să creezi conținut captivant, de înaltă calitate și cuprinzător despre domeniu, afacere și mesaj.
Marketingul de conținut este eficient deoarece oferă consumatorilor informațiile utile și valoroase de care au nevoie pe parcursul întregului proces de cumpărare – de la căutare și analiză, până la decizia de cumpărare. Folosind bloguri, cărți electronice, postări pe rețelele sociale, grafice și videoclipuri, agenții de marketing dobândesc clienți potențiali, își mențin atenția și îi conduc progresiv către punctul de cumpărare.
4. Marketing prin e-mail
E-mail marketingul este una dintre cele mai de succes platforme de marketing digital și o modalitate excelentă de a crea și menține o relație îndelungată cu clienții. Există agenți comerciali care utilizează toate celelalte canalele de marketing digital pentru a atrage cât mai mulți clienți în listele lor de e-mail, ca mai apoi să construiască canale de achiziție pentru a transforma acei consumatori potențiali în clienți.
Rentabilitatea ridicată a investiției îl face crucial pentru strategia generală de inbound a majorității companiilor. Marketingul modern s-a îndepărtat de strategiile de e-mailurile în masă, concentrându-se acum mai mult pe consimțământ, segmentare și personalizare. Pe termen lung, o strategie de marketing prin e-mail bine concepută nu numai că stimulează vânzările, dar ajută la construirea unei comunități în jurul mărcii.
5. Marketing social media
Obiectivele majore ale unei campanii de social media marketing sunt recunoașterea mărcii și dezvoltarea încrederii sociale. Marketingul pe rețelele sociale este o modalitate puternică de a ajunge la un număr cât mai mare de clienți. Oamenii descoperă, învață, urmăresc și cumpără de la mărci pe rețelele de socializare, astfel că dacă nu ai o prezență pe platforme precum Facebook, Instagram și LinkedIn, pierzi teren în fața concurenței. Un marketing excelent pe rețelele sociale poate aduce un succes remarcabil afacerii tale, creând susținători devotați.
Cu o prezență și versatilitate pe scară largă, rețelele sociale sunt unul dintre cele mai eficiente canale gratuite pentru marketingul de astăzi. Poți să-ți transformi afacerea într-un participant activ pe piață și să crești gradul de cunoaștere a mărcii, ai acces constant la un număr mare de potențiali clienți, stabilești relații de încredere și fidelitate, crești traficul de pe site și, în cele din urmă, obții mai multe vânzări.
6. Marketing afiliat
Marketingul afiliat se numără printre cele mai vechi canale de marketing și reprezintă procesul prin care un afiliat câștigă un comision pentru comercializarea produselor unei companii. Influencerii promovează produsele altora prin marketing afiliat și primesc un comision pentru fiecare vânzare sau lead generat. Este o platformă de marketing online care se bazează pe vânzare de produse pe bază de comisioane. Haide să vedem care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi dacă vrei să devii activ în această nouă afacere.
- Identificarea unui program de marketing afiliat accesibil
- Analizarea programul și istoricul produsului
- Obținerea link-urilor de afiliere
- Alegerea valorii comisionului
- Analizarea instrumentele de asistență ale produsului.
7. Marketing video
Oamenii s-au obișnuit să vadă videoclipuri în mod regulat ca urmare a introducerii unor platforme precum YouTube și a celor dedicate filmelor și programelor de televiziune. O parte semnificativă a timpului petrecut online le este dedicată, iar miliarde de videoclipuri sunt văzute zilnic numai pe YouTube.
Consumatorii de internet se bazează, de asemenea, pe materiale video atunci când decid să cumpere un produs sau un serviciu, majoritatea susținând că videoclipurile joacă un rol esențial în procesul de cumpărare deoarece are un impact vizual semnificativ mai mare. Materialele video pot fi, de asemenea, publicate și pe site-uri sau pe rețelele de socializare, oferind afacerii șansa de a atrage public și de a genera conversii.
YouTube a devenit al doilea cel mai popular motor de căutare, mulți dintre consumatori alegând să viziteze platforma înainte de a face o achiziție, de a dobândi cunoștințe, de a citi o recenzie sau de a se relaxa. Mai multe platforme de marketing video, cum ar fi Facebook Videos, Instagram și chiar TikTok, pot fi utilizate pentru a lansa o campanie de marketing video.
Pentru mai multe informații, consultați pagina de servicii Marketing Agrafa. Hai să vorbim! Ne găsești acum și pe Facebook.